Wednesday, August 4, 2010

Mampukah Aku...??

susahnya untuk aku mencari kepastian dalam hidup aku..setiap kali aku mengenali dan mendalami apa itu erti cinta,aku sering tersungkur dek manusia yang bergelar lelaki..terlalu lembut untuk aku katakan lelaki tapi lebih layak jika digelar dayus..aku sering tertindas,tertipu,terpedaya oleh dayus2 ini..mengapa aku yang sering menjadi mangsa???terlalu bodohkah aku???atau terlalu lembutkah layanan aku sehingga mereka sanggup menindas akan diri ini..aku tahu akan kelemahan diriku..aku x sempurna.tapi kenapa terlalu kejam mereka memperlakukan jiwa aku sebegini..aku juga manusia..ingin menyintai dan dicintai..susah untuk aku jatuh cinta tapi setiap kali aku mula menyayangi seseorang aku pasti kecewa..aku selalu silap menyintai seseorang..aku x mampu untuk menilai diri seseorang..yang mana patut aku cintai dan yang mana tidak patut..aku lemah dek penindasan ini..sekarang aku seolah-olah tidak punya perasaan untuk menyintai mana2 lelaki lagi..kekecewaan selalu bertandang dalam hidupku..tapi aku yakin pasti ada hikmah sebaliknya..mungkin ALLAH sedang menguji diriku..sejauh mana ketabahan diriku..semoga aku mendapat kekuatan disebalik apa yang telah terjadi..amin..

No comments:

Post a Comment