Saturday, August 21, 2010

Duhai Insan

ingin sekali aku mendengar suaramu memujukku untuk kembali dalam hidupmu...
ingin sekali aku menatap wajahmu agar tertunai segala rindu di kalbu...
ingin sekali aku mendakap tubuhmu agar engkau tahu betapa aku memerlukanmu...
ingin sekali aku merasa diri dibelai manja agar engkau tahu aku masih mencintaimu...
ingin sekali aku berada di sisimu melayari bahtera hidup yang penuh liku ini...
ingin sekali aku menjadi seorang yang halal dalam hidupmu...
tapi aku tidak merasa semua itu akan terjadi...
kerana sikapku yang tidak sempurna untukmu...
tidak layak diri ini untuk terus berada disampingmu...
terlalu jauh beza antara kita...
terlalu mulianya hatimu...
sehingga aku merasa aku tidak pantas untuk berada dalam hati sucimu...
tapi...
cuma satu yang aku mahu katakan...
engkau masih dihatiku...
namamu masih terukir abadi di hati sanubariku...
biarpun suatu hari nanti engkau menjadi milik orang lain...
ingin aku melihat engkau bahagia selamanya...

No comments:

Post a Comment